Internet jest źródłem informacji, dlatego nic dziwnego, że przed zakupem mieszkania od developera właśnie tam klienci ich poszukują. Ogromna konkurencja na rynku nieruchomości sprawia, że developerzy starają się przyciągnąć do siebie klientów nieszablonowymi rozwiązaniami, które wyróżnią i wpłyną na ich pozytywny wizerunek. Świadome firmy chętnie więc decydują się na filmy promocyjne, które zobrazują charakterystykę danej inwestycji i zaprezentują jej zalety.
Dla Tree Development mieliśmy okazję pracować już kilkakrotnie. Jednym z takich projektów był film inwestycji D77 (Drewnowska 77) zlokalizowanej w Łodzi, niedaleko kultowej Manufaktury.
Dzień z życia
Celem developerów jest prezentacja inwestycji, jej zalet i możliwości.
Istnieją filmy, które: pokazują kolejne etapy budowy, dni otwarte i eventy czy tak zwany „spacer” po mieszkaniu prezentujący standardy wykończenia. Kiedy podjęliśmy rozmowy z deweloperem, osiedle istniało tylko na papierze, dlatego przy projekcie obowiązkowe było zamówienie animacji 3D. Jej zadaniem jest zobrazowanie wyglądu całego osiedla jak i możliwości aranżacji wnętrz.
Należy zaznaczyć, że ludzie kupują mieszkania nie tylko oczami. Zdecydowanie lepiej sprawdza się w tym przypadku marketing emocji. Postawiliśmy więc na stworzenie filmu z krótką fabułą przedstawiający dzień z życia mieszkańców osiedla. Do filmu została wybrana kobieta i mężczyzna reprezentujący grupę wiekową, tak zwaną „młodzi dorośli”. Przedstawiliśmy ich jako atrakcyjną parę stawiającą na karierę, dbającą o zdrowie i ceniącą sobie chwile w domowym zaciszu. Wybranie odpowiednich aktorów do filmu jest kluczowe po pierwsze, stają się oni twarzą inwestycji, ale i klasyfikują potencjalną grupę odbiorców, do których film ma dotrzeć. Osobą utożsamiającą się lub chcącą się utożsamiać z bohaterami filmu, deweloperzy nie tylko będą sprzedawać mieszkanie, ale i możliwość mieszkania na nowoczesnym osiedlu obok ludzi ceniących sobie podobne wartości w życiu.
Żeby jeszcze lepiej wam to wytłumaczyć wyobraźcie sobie osiedle małych domków przeznaczonych dla rodzin z dziećmi. W filmie najlepiej przedstawić rodzinę i bawiące się wspólnie dzieci na pobliskim placu zabaw. Dajemy wtedy takim ludziom możliwość bycia wśród ludzi na podobnym etapie w życiu i ceniącym sobie podobną wartość jaką jest rodzina. Sprzedajemy im więc uczucie szczęścia z możliwości bycia wśród danej społeczności. Dlatego tak ważne jest świadome zidentyfikowanie grupy lub grup potencjalnych odbiorców, aby tworzony materiał marketingowy trafiał do tej wybranej.
Realizacja projektu
4 dni na planie (3 na realizację filmu, 1 na sesję zdjęciową),
5 lokalizacji i kilkanaście animacji 3D,
15 osób i 1 pies.
Pierwszą trudnością podczas realizacji projektu było przekonanie Tree Development do naszej wizji filmu. Do przedstawienia jej posłużył nam sporządzony scenariusz i mood book. Chcieliśmy, aby film nie tylko pokazywał inwestycje, ale był narzędziem marketingowym, który realnie wpłynie na wielkość sprzedaży.
Wszystkim zależało, aby zmieścić się w jak najmniejszej liczbie dni zdjęciowych. Podczas pracy na naszym planie, każdy ma przydzieloną funkcję i odpowiada za określoną część. Nadaje to odpowiednie tempo produkcji i pozwala na efektywną pracę. Chcąc realizować projekt jeszcze wydajniej, zatrudniliśmy specjalny team, który przygotowywał kolejne miejsca do zdjęć przed przybyciem głównej ekipy. Sprawny i zgrany zespół pozwala zaoszczędzić czas a co za tym idzie pieniądze zamawiającego.
Realizowany projekt obejmował produkcję filmu i zdjęć. Stylistyka prac musiała nawiązywać do wizerunku strony internetowej i charakterystyki inwestycji. Zależało nam na wysokiej jakości zdjęć oraz płynności ujęć. Wykorzystaliśmy więc profesjonalny sprzęt taki ja dron – DJI Inspire 2 oraz glidecam. Wiemy jak ważna jest spójność przekazu marketingowego, dlatego zawsze podchodzimy indywidualnie do każdego klienta i zwracamy uwagę na to, na czym najbardziej mu zależy.
Możliwości wykorzystania filmu
Głównym celem powstałego filmu jest zwiększenie sprzedaży. Poprzez zobrazowanie inwestycji, potencjalni klienci są bardziej świadomi tego co kupują. Animacja 3D zmniejsza strach przed ewentualnymi błędami w zrozumieniu (wyobrażeniu wyglądu inwestycji). Podczas kupna mieszkań od developera klienci często kupują tylko plany na kartce papieru, więc produkcja filmu niweluje ewentualny dysonans pozakupowy. Powstały materiał będzie można pokazywać na dniach otwartych, na stronie internetowej oraz podczas indywidualnych spotkań z potencjalnymi inwestorami. Podnosi on rangę projektu a developer wygląda na podmiot bardziej profesjonalny i wiarygodny.